VÄLKOMMEN!
Mitt namn är Emelie och jag är född 1990. Jag har ända sedan jag var liten älskat julen. För 10-15 år sedan var nästan all fokus på julklapparna under granen och att skriva önskelistor. Men ju äldre jag blev, desto mer kunde jag uppskatta allt annat som hör julen till. Musiken, maten, värmen, pyntet, stämningen. Bara för att nämna några exempel.
2011 startade jag den här bloggen och även det här åretkommer Du få följa med mig och se hur jag förbereder mig inför den stora högtiden. Jag kommer baka, ge tips, visa bilder och mycket mycket annat!

Jag hoppas att Du ska trivas hos mig och att jag kan sprida lite julstämning till dig som läser!

G O D J U L !

Kontakta mig: [email protected]

Redan något nytt!

Jag har faktiskt redan börjat handla lite julsaker. Hittade dessa två på rea. Jag har för mig att det var från Ateljé Margaretha. De kommer passa supebra tillsammans med alla andra julsaker! Dock så får jag vänta med att plocka fram alltihopa. Men utomhusbelysningen kommer snart åka upp!
Har du handlat något julpynt ännu?


Kommentarer
Julbloggen - Christmas Dreams

Söööt liten kott-tomte :) jag handlade ju precis två sånna på dollarstore igår! Fast dom såg ut på ett annat sätt :) Har förresten reggat dig på julbloggar.se nu!

DATUM: 2012-10-09 | TID: 19:56:27
Bloggadress: http://christmasdreams.webblogg.se
Elin

Åh vilken söt liten tomte! :) Hehe ja, jag började handla julsaker redan i augusti tror jag det var.. fast det var via Tradera, så där har jag hittat en del roligt hihi :)

Och på torsdag blir det loppis, en man som jobbar där lovade mig att ställa fram lite tomtar förra veckan så jag ska banne mig vara först i kö! :P

DATUM: 2012-10-09 | TID: 20:00:07
Bloggadress: http://elinsjulmys.blogg.se/
Helly

Nja, pynt och pynt... Har köpt en amaryllislök. Räknas det??

Svar: Hehe en amaryllislök räknas ;) Tänk att det snart är jul!
emeliesplace.blogg.se

DATUM: 2012-10-09 | TID: 21:25:26
Bloggadress: http://hellysjul.blogspot.com
Ellinors julblogg

Tomtefiguren var ju hur fin som helst. En sån skulle jag också vilja ha, om jag bara hade plats för mer pynt.

Svar: Det finns alltid plats för liiite mer ;) hehe
emeliesplace.blogg.se

DATUM: 2012-10-09 | TID: 22:43:52
Bloggadress: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/
Emelie - Jul i Tomteverkstan

Jag har shoppat hur mycket juligt som helst! (skäms en aning...) Så nu förösker jag hejda mig lite, men det är så svårt när alla julsakerna börjar dyka upp i affärerna :)

Svar: Jag vet vad du menar! Om det är något jag älskar så är det att hitta nytt julpynt eller juliga saker. Men än så länga har jag bara hållit mig till utförsäljningar och reor :)Men som du säger: Det är svårt att hålla sig när julsakerna börjar dyka upp i butikerna!
emeliesplace.blogg.se

DATUM: 2012-10-10 | TID: 10:05:53
Bloggadress: http://julitomteverkstan.blogg.se
Liza

Jag har cokså börjat köpa en del julpynt! Skönt att veta att man inte är ensam, haha. Finns ju inget bättre än att planera julen! :D

DATUM: 2012-10-11 | TID: 09:18:22
Bloggadress: http://www.christmasmagic.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback