VÄLKOMMEN!
Mitt namn är Emelie och jag är född 1990. Jag har ända sedan jag var liten älskat julen. För 10-15 år sedan var nästan all fokus på julklapparna under granen och att skriva önskelistor. Men ju äldre jag blev, desto mer kunde jag uppskatta allt annat som hör julen till. Musiken, maten, värmen, pyntet, stämningen. Bara för att nämna några exempel.
2011 startade jag den här bloggen och även det här åretkommer Du få följa med mig och se hur jag förbereder mig inför den stora högtiden. Jag kommer baka, ge tips, visa bilder och mycket mycket annat!

Jag hoppas att Du ska trivas hos mig och att jag kan sprida lite julstämning till dig som läser!

G O D J U L !

Kontakta mig: [email protected]

En tillbakablick

Jag har precis suttit och läst igenom det jag skrev här på bloggen förra året. Jag blev så glad och lycklig i kroppen av att läsa om all jul! Kan den inte komma snart?
 
Det allra sista inlägget (se ovan) skrev jag den 31 december. Då skrev jag tre saker som jag ville göra under 2012. Jag hade glömt att jag hade skrivit ned det. Jag kan med glädje meddela att jag har uppfyllt alla tre sakerna!
 
Rest till USA:
I mars åkte jag till Ashburn i Virginina och spenderade två månader där. Det var tänkt att jag skulle stanna där en månad till, men jag valde att avbryta min resa tidigare. Målet med resan var att jag skulle påbörja mitt bokskrivande, och det hade jag gjort!
 
Skrivit en bok:
Jag har fortfarande svårt att tro det, men jag har faktiskt skrivit en hel bok. En bok som jag känner mig nöjd med dessutom. Just nu ligger den i händerna på åtta bokförlag, så jag väntar med spänning på om någon av dessa nappar och vill publicera den. Skulle det vara så att ingen vill ha den, så tänker jag självklart inte sluta skriva!
 
Gått ner i vikt:
I slutet av januari bestämde jag mig. Jag ville gå ner i vikt. Så jag laddade ner en App till mobilen som heter ShapeUp och började räkna kalorier. Nu är jag 11 kg lättare och jag har börjat träna på gym. Det känns så jäkla bra!
 
Har du uppfyllt något mål det här året?


Kommentarer
Erica AKA Tomtens Dotter

Vad kul :-) Vilket bra år du verkar ha haft. Spännande med boken, skönlitteratur eller något annat?

DATUM: 2012-10-10 | TID: 10:34:04
Bloggadress: http://tomtensdotter.se
Julbloggen - Christmas Dreams

Men så imponerande! Jag tillhör skaran som lovar men inte håller.. så det känns så kul att höra om någon som faktiskt genomför det dom lovar sig själva ;)

DATUM: 2012-10-10 | TID: 11:24:25
Bloggadress: http://christmasdreams.webblogg.se
Erica AKA Tomtens Dotter

Spännande! Jag önskar dig STORT lycka till :-)

DATUM: 2012-10-10 | TID: 11:34:46
Bloggadress: http://tomtensdotter.blogg.se
Victorias jul

Vad duktig du är. Vad är det för typ av bok du skrivit?

DATUM: 2012-10-10 | TID: 11:37:41
Bloggadress: http://victoriajul.blogg.se
Axelina

Sv: Åh, någon av dem hade ju faktiskt varit perfekt! Vi får hålla tummarna, än känns det inte så kul i alla fall..

Vad spännande med bok och allt! Vad är det för något du skriver? Roligt också att faktiskt följa upp och se om man uppnått sina mål :) Precis som du så sa jag åt mig själv att bli några kilon lättare, och det har jag blivit!

DATUM: 2012-10-10 | TID: 13:40:54
Bloggadress: http://ourchristmas.blogg.se
eva tate

Dags igen att fordjupa sig i Emelies xmas blogg.... saknar dig hjartat och skickar en kram till dig och till stackars jocke...bra att han ar pa batttringsvagen! Ma sa gott bland alla tomtar och dekorationer. Kram fran oss har borta i USA

DATUM: 2012-10-10 | TID: 14:02:25
Ellinors julblogg

Vilket toppenår det låter som att du har haft. Vad för slags bok är det?

DATUM: 2012-10-10 | TID: 17:34:08
Bloggadress: http://ellinorsjulblogg.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta

Åhhh så spännande, jag har gått ner ca 20 kg och fått min första internationella artikel publicerad detta åre :-D Är grymt nyfiken på hur det gått med din bok, har någon nappat?!?!? Hoppas det :-D KRAM

DATUM: 2012-10-10 | TID: 20:22:17
Bloggadress: http://lurans.blogg.se
Chaterine

Åh va duktigt att gå ner 11kg!!
Vill också gå ner lite men är lite för lat haha ;p

DATUM: 2012-10-12 | TID: 02:10:27
Bloggadress: http://chaterinejonsson.blogg.se
Madeleine W

Wow vilket år du har haft och vad imponerad jag blir över att du har skrivit en bok. Vet själv hur mycket jobb det är eftersom jag börjat skriva många gånger men aldrig avslutat och nu finns inte tiden att skriva längre. Jag har ännu inte gett upp tanken på att någon gång ge ut en bok och försöker skriva ner mina idéer för framtiden. Lycka till med förlagen och meddela gärna hur det går. Hoppas på att få läsa din bok i framtiden =)
Trevlig helg!

DATUM: 2012-10-13 | TID: 10:13:13
Bloggadress: http://Minvitajul.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback